tiistai 30. syyskuuta 2008

vaaleanpunainen unelma

Minun lankalaatikosta on/oli liian monta kerää vaaleanpunaista Novitan Mamboa. Väri ei kuitenkaan ole kaikista mairittelevin minulle, jolle sopii kaikista parhaiten kirkkaat värit. Monta monituista kertaa olen miettinyt mitä ihmettä hattaran värisestä Mambosta voisi neuloa pääsemättä edes ideaan asti.
Kunnes eräs kaunis päivä ilmestyi Akateemisen lehtihyllyyn uusi Debbie Bliss -neulehti. Sieltä löytyi sliparin malli, joka huusi haluavansa tulla tehdyksi vaaleanpunaisesta Mambosta.
Tämä malli on minusta erittäin tyypillistä Debbie Blissiä, väreineen ja helmineuleineen. Tosin tässä asiassa voin olla kyllä väärässäkin.
Tykkään lopputuloksesta ja liivi on päässyt mukanani jopa tanssimaan "mamboa".
Ja niin kauan kun minulla ei ole sopivaa kirjahyllyä tai poikaystävää, tässä blogissa on pelkkiä henkariotoksia. (Olen toiveikkaampi sen kirjahyllyn suhteen.)


Malli: Cabled v-neck Slipover / Vest
Suunnittelija: Debbie Bliss
Mistä: fall/winter 2008 Debbie Bliss knitting magazine
Puikot: 9 mm pyörö
Lanka: Novita Mambo, 4-5 kerää (sori, huono muisti)
Oma valmis neuleeni on laskeutuvampi ja vartalonmyötäisempi sekä sisältää enemmän kierroksia kuin lehdessä ollut malli.

2 kommenttia:

NEULOVA ÄITI kirjoitti...

Ihanan muhkean näköinen..
Pitäisiköhän matkia sua.. Varastosta löytyisi useampi kerä samaa lankaa ja väriä.. Tosin sitten saisin soveltaa ohjeen itse. :D

Toisaalta, saisihan langoista tytöillekin jotain.. Jotenkin vieroksun hattaraväriä päälläni. Langat piti ostaa kuitenkin, kun halvalla sain.. Tyypillistä. :DD

hiisa kirjoitti...

Siitä vaan. :) Ei ollut kauhean vaikea.