torstai 29. toukokuuta 2008

Resepti

Monia vuosia sitten Trendissä on ollut resepti taivaallisen hyvästä jauhelihaperunasoselootasta. Tämä on mun ehdoton suosikki arkiruuissa tällä hetkellä. Miksei se sopisi pyhäksikin.... Namia se on ainakin. Siksi haluna jakaa sen teidän kanssanne.


L I H A P E R U N A S O S E L O O T A

400 g jauhelihaa
1 sipuli
1 paprika
1/2 - kokonainen kesäkurpitsa
1/2 purjo
3 (tai enemmän) valkosipulin kynttä
löysähköä perunamuusia (ohjeessa sanotaan n 8 perunasta, mutta mä olen käyttänyt 750 g pakastemuusia)
juustoraastetta
suolaa ja pippuria
makeaa chilisoosia tai ketsuppia (itse olen käyttänyt Heinzin Mexican-ketsuppia)

Jauheliha ja pilkotut sipulit ruskistetaan. Kaikki muut pilkotut kasvikset freesataan. Yhdistetään lihat ja kasvikset. Maustetaan suolalla ja pippurilla sekä ketsupilla/kastikkeella.
Laitetaan mössö voideltuun uunivuokaan ja päälle muusi. Kaiken kukkuraksi juustoraastetta paksu kerros. Paistetaan uunissa 200 asteessa, kunnes juustopinta on sulanut ja on kauniin värinen.


Ja eikun syömään.




3 kommenttia:

laurar kirjoitti...

Mun lihaperunasoselootani on just uunissa, saas nähdä mitä siitä tulee. Toivottavasti meidänkin arkibravuuri ;)

hiisa kirjoitti...

Toivottavasti maistui.

Makepeace75 kirjoitti...

Nälkä! :D Kuulostaa hyvältä, pitäisi testata joskus.